Bereik meer klanten via social media

Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram zijn interessante social mediakanalen voor mkb-bedrijven. Door hier actief te zijn, kunt u meer klanten kennis laten maken met uw bedrijf en website. Het kost wat tijd en creativiteit, maar op lange termijn, plukt u er de vruchten van!

Uiteraard kunt u het onderhouden van de social mediakanalen ook uit laten besteden. Helemaal niets op social media doen, kan anno 2018 absoluut niet meer. Dat is not done. Hieronder een korte uitleg over de bestaande kanalen:

Twitter: is vooral voor de zakelijke markt. Hier kunnen korte berichten geplaatst worden, kennis uitgewisseld worden en consumenten geven hier graag hun (ongezouten) mening.

LinkedIn: zakelijk, handig om korte berichten te plaatsen met doorverwijzing naar uw website. Goed ook om te netwerken!

Facebook: adverteren kan hier. Brede doelgroep. Jong en oud. Korte berichten plus foto’s plaatsen met nieuws over het bedrijf kan hier eveneens prima.

Instagram: erg populair bij een jonge doelgroep, maar ook steeds meer ouderen vinden de weg naar dit kanaal. Draait voornamelijk om het geven van beeld (foto’s en video’s) van het bedrijf. Begeleidt door korte teksten en kernwoorden.

Ons advies: bedenk bij het plaatsen van berichten welke doelgroep er op het desbetreffende medium het meest actief is. Pas de boodschap daaropaan. En natuurlijk hoeft u niet van elk kanaal gebruik te maken. Kijk waar u zich met uw bedrijf het meeste thuis voelt. Succes!