Bloggen voor het MKB
Anno 2017 wordt er heel wat afgeblogd en gevlogd. Vloggen houdt in dat men door middel van videobeelden een verslag weer geeft. Dit wordt voornamelijk door jongeren gedaan. Bloggen is echter voor alle leeftijden en doelgroepen. Het midden- en kleinbedrijf is gebaat bij ‘zakelijk bloggen’. Het publiceren van korte berichten kan uw bedrijf veel voordelen bieden. We zetten ze voor u op een rij:
- Uw site wordt visueel aantrekkelijker wanneer u regelmatig (bijvoorbeeld een of twee keer per maand) een blog (nieuwsbericht) publiceert. Onthoud wel: overdaad schaadt. Een interessante (vlot geschreven) tekst met foto’s of een filmpje wordt gelezen.
- Middels een blog kunt u inspelen op vragen van klanten. Tip: verzamel vragen die binnenkomen en beantwoord deze op uw blog. Zo slaat u twee vliegen in een klap: u creëert een stukje service en uw site blijft in beweging.
- Door over de diensten of producten van uw bedrijf te bloggen, kan de verkoop / afname toenemen.
- Door zakelijk te bloggen wordt uw bedrijf beter gevonden door Google. Zakelijk bloggen ondersteunt zoekmachine optimalisatie (SEO) als het is geïntegreerd in websites. Tip: houd rekening met de zoekwoorden waarop u gevonden wil worden.
- Door te bloggen, krijgt uw bedrijf meer naamsbekendheid.
Kortom genoeg redenen een zakelijke blog te starten.