De kracht van neuromarketing
Neuromarketing is niet nieuw, maar wel interessant voor het mkb. De officiële definitie van neuromarketing is: Het gebruik van onderzoekstechnieken van processen in de hersenen om consumentengedrag beter te begrijpen, en daarbij marketingstrategieën te overtreffen.
Een hele mond vol! Het bestaat sinds 2002. Volgens onderzoek kunnen ondernemers veel meer uit hun website halen door het toepassen van neuromarketing. Hierbij enkele praktische neuromarketing tips, doe er uw voordeel mee.
- Gebruik afbeeldingen en emojis. Door teksten te combineren met foto’s/ emoji’s worden deze beter onthouden.
- Mensen houden van vertrouwde en herkenbare situaties. Toon daarom mensen op uw website. Bijvoorbeeld een foto van uzelf of van u en het team.
- Gebruik kleuren. Kleuren beïnvloeden het gevoel. Neem bijvoorbeeld de kleur blauw deze geeft vertrouwen.
- Emotie spreekt meer dan zakelijkheid.
- Kweek vertrouwen. Zorg dat de prijzen duidelijk zijn en niet moeilijk te vinden. Biedt ruimte voor echte reviews.
- Zorg voor leesbare teksten.