Is uw website SEO-proof?

Een website is anno 2019 onmisbaar voor ieder bedrijf. Maar is uw MKB-website ook SEO-proof? Dat wil zeggen: kunnen geïnteresseerden uw website gemakkelijk en snel vinden?

SEO betekent “search engine optimization”[zoekmachine optimalisatie]. Via bepaalde handelingen is het mogelijk om hoger in Google te komen.

SEO-proof tips

  • Door het verwerken van zoekwoorden in uw websteksten, wordt de site beter gevonden in Google. Op welke zoektermen zoekt uw doelgroep?
  • Zorg voor een simpele en logische navigatie.
  • Begin een blog. Zo komen bezoekers terug naar uw website.
  • Is uw blog klaar? Delen maar. Op social media.
  • Plaats koppen en tussenkoppen in teksten. Een goede headingstructuur is erg belangrijk.
  • Is uw website mobielproof? Dat is een must.
  • Doe aan interne linkbuilding. Dit betekent dat u op een pagina linkjes plaatst naar andere pagina’s op uw website. Bijvoorbeeld linkjes naar een ander bericht of naar het contactformulier, zolang het maar naar een pagina betreft die binnen uw website verwijst. Hierdoor vindt de bezoeker steeds nieuwe informatie. En Google vindt het fijn wanneer bezoekers langer op uw website verblijven.
  • Werk altijd met foto’s en illustraties op uw website.
  • Werk met eigen teksten. Zoekmachines hebben een hekel aan gekopieerde teksten.
  • Sluit webteksten af met een call-to-action en voeg deze in de vorm van een button toe aan uw website Voorbeelden zijn: meer informatie, contact opnemen, koop hier, bel me terug.
  • Zoek gerust hulp van buitenaf. Mocht u het schrijven van teksten lastig vinden, schakel dan een expert in.
  • Tot slot wees actief op social mediakanalen. Denk aan LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram.

Succes!