24/7 bereikbaar

We leven in een dynamische tijd. Werk en privé versmelten. De consument wordt veeleisender en eist van veel bedrijven dat zij 24/7 bereikbaar zijn. Het merendeel van de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) geven aan ook 24/7 bereikbaar te willen zijn. In praktijk betekent dit niet dat u dag en nacht aan de mobiel of laptop gekluisterd moet zijn, maar dat uw klanten het vertrouwen geeft dat ze u kunnen bereiken met vragen.

Met de volgende tips, blijft uw business goed bereikbaar voor uw relaties:

  1. Biedt een contactformulier aan op uw website. De klant kan aangeven wat hij wil weten en een telefoonnummer of e-mailadres achter laten. Zo hoeft u niet aan de laptop gekluisterd te blijven, maar geeft u klanten wel het gevoel bereik baar te zijn. Stel het zo in dat men altijd een automatische bevestiging van ontvangt krijgt.
  2. Maak gebruik van sociale mediakanalen zoals Facebook en Twitter. Op sociale media is het bedrijf op deze manier ‘altijd’ open. Geef aan dat u doorgaans binnen 24 uur reageert.
  3. Via een online afspraken planner, is uw bedrijf toch bereikbaar na sluitingstijd of wanneer de telefoon uit staat. Het reserveringssysteem vannl leent zich hier perfect voor. U vult vooraf in wanneer u beschikbaar bent en zodra iemand een afspraak maakt, krijgt u automatisch een herinnering.

Klanten ervaren goede bereikbaarheid als een prettige service en dat leidt tot een hogere klanttevredenheid.