24/7 bereikbaar
We leven in een dynamische tijd. Werk en privé versmelten. De consument wordt veeleisender en eist van veel bedrijven dat zij 24/7 bereikbaar zijn. Het merendeel van de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) geven aan ook 24/7 bereikbaar te willen zijn. In praktijk betekent dit niet dat u dag en nacht aan de mobiel of laptop gekluisterd moet zijn, maar dat uw klanten het vertrouwen geeft dat ze u kunnen bereiken met vragen.
Met de volgende tips, blijft uw business goed bereikbaar voor uw relaties:
- Biedt een contactformulier aan op uw website. De klant kan aangeven wat hij wil weten en een telefoonnummer of e-mailadres achter laten. Zo hoeft u niet aan de laptop gekluisterd te blijven, maar geeft u klanten wel het gevoel bereik baar te zijn. Stel het zo in dat men altijd een automatische bevestiging van ontvangt krijgt.
- Maak gebruik van sociale mediakanalen zoals Facebook en Twitter. Op sociale media is het bedrijf op deze manier ‘altijd’ open. Geef aan dat u doorgaans binnen 24 uur reageert.
- Via een online afspraken planner, is uw bedrijf toch bereikbaar na sluitingstijd of wanneer de telefoon uit staat. Het reserveringssysteem vannl leent zich hier perfect voor. U vult vooraf in wanneer u beschikbaar bent en zodra iemand een afspraak maakt, krijgt u automatisch een herinnering.
Klanten ervaren goede bereikbaarheid als een prettige service en dat leidt tot een hogere klanttevredenheid.