Specialist in bedrijfsopvolging, bedrijfsovername, bedrijfsvoering

Nieuws

Werken aan een goede sfeer

Alles valt of staat met een goede werksfeer. Wanneer de sfeer op werk aangenaam is, zijn werknemers vrolijk en flexibel. En dat komt de productiviteit weer ten goede!

Hoe we op werk met elkaar omgaan, wordt mede bepaald door de bedrijfscultuur. De manier waarop een werkgever zich opstelt, is zeer belangrijk voor de sfeer. Daarom een aantal tips voor het bevorderen van een fijne werksfeer.

Zelfstandigheid

Werknemers voelen zich goed wanneer ze zelf beslissingen over hun werk mogen nemen. Geef werknemers de ruimte om zich te ontwikkelen. Stimuleer initiatieven. Beloon. Werknemers voelen zich verbonden met een bedrijf wanneer ze weten dat hun mening ertoe doet.

Informatie / communicatie

Communicatie is zo zo zo belangrijk. Binnen elke relatie. Dus ook op de werkvloer. Zorg ervoor dat iedereen dezelfde informatie krijgt, opdat niemand zich buitengesloten kan voelen. Licht besluiten toe. Ook wanneer bepaalde zaken nog niet duidelijk zijn, licht dit dan eveneens toe.

Waardering

Complimenteer wanneer er goed werk geleverd wordt. Sla niemand over. Trakteer het team eens onverwacht op een taartje of een hapje en een drankje. Geef de teamleden kansen om zich te ontwikkelen. Biedt promotiekansen en opleidingen aan.

Stimuleer samenwerken en eet samen

Werk samen. Dat zorgt voor meer creativiteit en bonding. Werk ook mee als manager, hou de deur open. En probeer af en toe met zijn allen te lunchen. Dat komt de sfeer zeer ten goede!

Verkoop klaar maken van een bedrijf

Een bedrijf verkopen, is een behoorlijke onderneming. Grappig klinkt dat, maar niets is minder waar. Bij het verkoop klaar maken van een bedrijf komen namelijk vele factoren aan de orde. Een goede overname kost tijd en energie. Misschien ook wel bloed, zweet en tranen. U bent in ieder geval gewaarschuwd. Doe u voordeel met de volgende tips:

  • Begin op tijd. Volgens onderzoek verloopt een verkoop het best wanneer u drie tot vijf jaar van tevoren aan de voorbereiding begint.
  • Dit klinkt misschien heftig, maar is wel een pré: maak een exit-plan. Bedenk waarom u het wilt verkopen en binnen welke termijn u afscheid wilt nemen. Bekijk hoe u de waarde van uw bedrijf kunt verhogen.
  • Maak het bedrijf zo in orde, opdat het zonder u, optimaal kan functioneren.
  • Zorg voor een juiste spreiding van klanten en leveranciers.
  • Onderzoek wat het beste moment is om uw bedrijf te verkopen. Een marktanalyse kan hierbij helpen.
  • Breng in kaart wat uw bedrijf waard is.
  • Eis vorderingen op die al veel te lang uit staan.
  • Een belastingadviseur is nodig om u te helpen bij de fiscale afwikkeling. Voor het opstellen van een verkoopcontract is een jurist nodig. Accountskantoren kunnen u eveneens hierbij helpen.
  • Zorg ervoor dat er geen juridische conflicten spelen.
  • Hoe meer mensen uw bedrijf willen overnemen, hoe interessanter dat financieel kan worden. Goed onderhandelen is een must.

Uiteraard kunnen wij u hierbij assisteren. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Is uw website SEO-proof?

Een website is anno 2019 onmisbaar voor ieder bedrijf. Maar is uw MKB-website ook SEO-proof? Dat wil zeggen: kunnen geïnteresseerden uw website gemakkelijk en snel vinden?

SEO betekent “search engine optimization”[zoekmachine optimalisatie]. Via bepaalde handelingen is het mogelijk om hoger in Google te komen.

SEO-proof tips

  • Door het verwerken van zoekwoorden in uw websteksten, wordt de site beter gevonden in Google. Op welke zoektermen zoekt uw doelgroep?
  • Zorg voor een simpele en logische navigatie.
  • Begin een blog. Zo komen bezoekers terug naar uw website.
  • Is uw blog klaar? Delen maar. Op social media.
  • Plaats koppen en tussenkoppen in teksten. Een goede headingstructuur is erg belangrijk.
  • Is uw website mobielproof? Dat is een must.
  • Doe aan interne linkbuilding. Dit betekent dat u op een pagina linkjes plaatst naar andere pagina’s op uw website. Bijvoorbeeld linkjes naar een ander bericht of naar het contactformulier, zolang het maar naar een pagina betreft die binnen uw website verwijst. Hierdoor vindt de bezoeker steeds nieuwe informatie. En Google vindt het fijn wanneer bezoekers langer op uw website verblijven.
  • Werk altijd met foto’s en illustraties op uw website.
  • Werk met eigen teksten. Zoekmachines hebben een hekel aan gekopieerde teksten.
  • Sluit webteksten af met een call-to-action en voeg deze in de vorm van een button toe aan uw website Voorbeelden zijn: meer informatie, contact opnemen, koop hier, bel me terug.
  • Zoek gerust hulp van buitenaf. Mocht u het schrijven van teksten lastig vinden, schakel dan een expert in.
  • Tot slot wees actief op social mediakanalen. Denk aan LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram.

Succes!

ONS ADRES

Westlander 28
2636 CZ Schipluiden

Tel: 0153809465
Fax: 0847135178
Email: info@auroraconsulting.nl

Google Map

NIEUWS

Like Us On Facebook

Facebook Pagelike Widget
WhatsApp chat